fredag den 13. december 2013

Pebernødder uden hvedemel & sukker

Nu nærmer julen sig med hastige skridt, og selv om jeg har valgt at leve et liv uden sukker, meget meget lidt stivelse og meget få kulhydrater, betyder det ikke jeg bliver "snydt" for jules goder, som f.eks pebbernødder. I dag blev det så tid til at bage pebernødder, jeg lavde dem første gang sidste år, jeg selv blev rigtig godt tilfreds og mine gæster roste dem også meget.

Til ca. 80 stykker a17 kcal / 5g
150 g rugmel
100 g perfect fit
1 dl rapsolie
1 æg
1 tsk bagepulver
1 tsk kanel
1 tsk kardemomme
1/2 tsk ingefær
1/2 tsk nemmiker
1/2 tsk peber

Bland først de tørre ingredienser: Rugmel, perfect fit, bagepulver og krydderier
Tilsæt dernæstrapsolie og æg og ælt dejen sammen med hænderne. 
Rul dejen til små kugler, læg dem på en bageplade med bagepapir og bag dem ca. 7 min ved 200 grader.

Dejen er nu klar til at blive rullet til kugler

Så er de klar til at komme i ovnen

Så er de blevet bagt

Så er der pebernødder


ummm de blev også gode i år


Ingen kommentarer:

Send en kommentar