tirsdag den 10. december 2013

Blomkålspizza....

... Her er bunden lavet af blomkål, ja det lyder mærkeligt, men det smager fantastisk, er sundt, man slipper for stivelse i form af mel, samt er det en rigtig god måde at få sine grøntsager på - så alt i at en win win......!

Pizza til 4 personer. 
Bund:
blomkålshovede
100 g ost 30 +/ 18 %
2 æg
salt, peber, oregano

Fyld: 1 ds tomatpure
200 g revet ost
50 g skinke
oregano
lidt oliven
1 pk mozralla

Riv blomkålen på grov side af rivejern. Blad det med æg, ost & krydderier.
Bred dejen ud på en bageplade med bagepapir og form det som en en pizza, bag den til den er gylden i kanten. ca. 20 min. ved 200 grader. 

Derefter fordeler du fyldet, da jeg bruger parmaskinke kommer jeg ikke det på i første omgang. når alt fyldet undtagen skinken er på kommer jeg den retur i ovnen i 3 min, derefter kommer jeg parmaskinken på og retur i ovnen i 3 min, og wupti så er der skøn pizza. Neden for kan du se hvordan jeg gør.






Så er der skøn pizza

Ingen kommentarer:

Send en kommentar