søndag den 15. december 2013

3 søndag i advent...

..... hygge med gamle ridevenner. Jeg har reddet hele min barndom/ungdom, jeg stoppede da jeg var ca. 18 år, der kom pludselig noget der var lidt sjover (desværre). Efter jeg stoppede mistede jeg desværre kontakten til en masse gode ridevenner, men så kom facebook, og det er jo her facebook er helt fantastisk. Flere af os har fundet hinanen. Den ene har aldrig sluppet ridningen, hun købte for en del år siden et hoppeføl, som her i sommers selv fik føl og efter føllet blev født er vi nu 3 der tager til Nordsjælland og besøger ejer og hendes hoppe med føl, det er nu gjordt til en tradition, hvor vi nu mødes ca. hver 2 mdr. Super hyggeligt og dejligt, vi har det som om vi ikke har været adskilt i ca. 20 år. I dag skulle vi så se hvor stor føllet som i daglig tale bliver kaldt Viggo er blevet. 
Der skulle selvfølgelig bages lidt så vi efter at have givet hestene guffer, havde lidt godt at hygge med. Jeg bagte pebernødder og after eight brownie.

I skal selvfølgelig ikke snydes for opskriften. Elsker denne kage, den er hurtig og nem at lave og den smager helt fantastisk, jeg elsker pebermynte !! Er man ikke til pebermynte undlader man bare det. Jeg fik stor ros for begge dele i dag :)

16 stk á 129 kcal / 40 g

130 g mandler blendet til mel
100 g mørk chokolade 75 %
120 g isis perfect fit
30 g kakaopulver
1/2 tsk bagepulver
1 tsk vaniliepulver
3æg
1/2 dl rapsolie
1 tsk pebermynteolie

Blend mandlerne til fint mandelmel
Hak chokoladen. Bland mandelmel med chokoladen, tilsæt perfect fit, bagepulver, kakao og vanilie og rør det godt sammen.
Pisk æggene med et piskeris og rør pebermynteolie og rapsolie i. 
Bland de tøre og våde ingredienser sammen.
Hæld dejen i en lille kageform beklædt med bagepapir.
Bages ved 160 grader i 20 - 40 min.
Lad kagen køle af. Skær den i 16 stykker og server dem på et fad.









Viggo

Viggo og hans venner

Viggos Mor Vitesse

Smukke Viggo, ja jeg er solgt

Så er vi klar til hygge












Ingen kommentarer:

Send en kommentar