lørdag den 30. november 2013

Chokoladetrøfler med lakrids LCHF

I dag lørdag skal en god veninde og jeg have krealørdagshygge, derfor synes jeg der skal være lidt lækket at hygge sig med. 
Har derfor valgt at lave chokoladetrøfler med lakrids og knækbrød, opskrifterne er fra Jane Fabers bog "Spis dig mæt & glad" en skøn LCHF bog.

Hvad der skal bruges













Ovenfor kan I se hvad der skal bruges til at lave sukkerfri chokoladetrøfler. 
-  77 % chokolade
- Fløde
- lakridspulver (ikke lakridsrodspulver)
- vanijlepulver
- salt
- sukrin gold


smelter chokoladen   


Her er jeg ved at smelte chokoladen over et vandbad.












Her har jeg kommet fløde, lakridspulver, salt, sukrin gold og vaniljepulver sammen.











Her er chokoladen smeltede og klar til at blive blandet sammen med resten. 












Her er chokoladen kommet sammen med fløde, lakridspulver, sukrin gold, salt og vaniljepulver. Her efter skal det sættes på køl et par timer. 










Efter massen har stået på køl et par timer, der den klar til at bliveformet til små kugler, hvorefter de igen skal på køl til de er helt kolde. 









Så er der kommet lakridspulver på, de er nu klar til at blive serveret - Mums












De færdige chokoladetrøfler med lakrids

Her er jeg ved at lave knækbrød med hele kerner, opskriften er igen fra "spis dig mæt & glad"
Disse knækbrød er meget populære blandt mine venner og familie, de ønsker faktisk jeg laver dem ofte.







Så er de klar til servering

Ingen kommentarer:

Send en kommentar