onsdag den 20. november 2013

Strik

Hue fra Le Sophie de Bøllemis
En dag på jobbet i oktober, fortæller jeg min kollega der elsker at strikke, at jeg har bestilt en hue af en der sidder og strikker sine huer og sælger dem bla. på Trendsales. Da min kollager ser huen på nettet siger hun den kan man da selv nemt strikke.







Jeg skulle lige tænke over om troede jeg ville kunne strikke en hue selv, jeg har nemlig tidligere ikke haft tålmodighed eller temperament til at strikke sy eller andet. Min kollega foreslog hun kunne tage strikkepinde og garn med næste dag, så kunne jeg i frokosten prøve at se om det var noget for mig. Til min store overraskelse hyggede jeg mig med det. Da jeg så havde besluttede jeg ville give det et forsøg, fandt vi ud af hvilket garn jeg skulle have. På vej hjem fra jobbet, tog jeg forbi en garnbutik og fik købt garn.
Garnet til min første hue
 













Næste dag hjap min kollega mig så med at slå masker op, samt lavede hun "kanten" på huen. Derefter kunne jeg så kaste mig ud i at strikke min første hue.
Her er jeg så i gang med min første hue











Efter 2 dag var huen sørme færdig og jeg måtte igen fori garnbutikken for at købe en pelskvast. Jeg fik hjælp til at syg huen sammen og få kvasten færdig
Så er jeg færdig, nu skal hueen syes sammen











Mig med min først hue - Må indrømme jeg er møg stolt!


















Jeg er nu blevet så grebet af at stikke jeg nu har lavet 2 huer mere, en sort mere, som min Mor meget gerne ville have, samt har jeg lavet en mere til mig selv. En grå med kobber tråd i med en grå pelskvast.





Lige nu går jeg og overvejer hvad det næste er jeg skal strikke, eller om jeg skal hakke et hygge tæppe til sofaen - Har set på IG pescno, har hakket et rigtig flot tæppe - Vi må se hvad det bliver til, lover jeg nok skal skrive om det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar