fredag den 29. november 2013

På besøg i blomsterværkstedet - Det er snart jul

Jeg er så heldig, der hvor min Mor arbejder har de et blomsterværksted, jeg har de sidste 2 år fået lov at komme forbi og lave mine juledekorationer, hvilket jeg sætter meget stor pris på. Det er fantastisk at lave sine dekorationer, hvor der er alt hvad hjertet begære. I år lavede jeg en dekration med kalenderlys og adventsdekoration. Samt fik jeg købt så jeg kan lave et lille "juletræ" det laver jeg dog først i morgen eller søndag, da her i hjemmet er reglen angående oppyntning til jul helt klare. Man må først pynte på 1 søndag i advent (eller aller tidligst om lørdagen i den weekend hvor 1 søndag i advent er), og det skal tages ned den 27 december. 

Step 2
Desværre fik jeg ikke taget billdere helt fra starten, men her har jeg selvfølgelig kommet ler i krukken, sat lyset hvor jeg ønsker det, derefter har jeg klippet en lang gren gran til at kommet rundt om lyset, helt op af lyset, så man ikke ser leeret, derefter har jeg brugt 3 forskellige typer gran, kommer man en type foran tallene, skal samme type også sætte bagved tallene og sådan arbejder man sig frem til man ikke kan se ler mere.









Efter man har dækket al leret, kommer man det pynt på man ønsker. 
Jeg har valgt lidt kugler i røde og kobber, et par røde stjerne samt en sjøjfe.

Step 3















Her ses det færdige resultat

Her ses den fra siden





Her ses den fra den anden side


Må indrømme jeg er rigtig glad for resultatet. Nu må det godt blive den 1 december 2013!


Så skal der laves afventsdekoration. Efter at have fundet den "skål" den skal laves i, kommer man en masse ler i, derefter sætter man de 4 lys hvor man ønsker dem.




Step 1     

 Efter man har sat lysene, kommer man gran rundt om hvert lys, så man ikke kan se leret.
 


Step 2
Nu er det tid til leret skal dække med gran, jeg har brugt 3 forskellig typer gran.
Herefter kommer man det pynt på man ønkser, her har jeg glemt at tage et billede.

Step 3

Her kan de færdige resultat ses, som jeg er blevet glad for.









Her kommer der lidt stemnings billeder fra blomsterværkstedet. Vil gerne takke Hanne rigtig mange gange for jeg måtte kommer - har haft en rigtig god, hyggelig og lærerig formmidag sammen med dig.





Her ses det " lille juletrær jeg skal forsøg at lave i weekenden.














Ingen kommentarer:

Send en kommentar