fredag den 22. november 2013

Hjemmelavet sukkerfri Bounty

Her er hvad der skal bruges for at lave bounty  


I går aftes fik jeg sådan lyst til bounty, skyldes nok min kollega har talt om bounty flere gang i løbet af ugen :) 
Var så heldig jeg havde alt hjemme fra opskriften. 











Her er kokosmassen



 

Her har jeg smeltede kokosolie og cremen fra en kokosmælk, derefter har jeg tilført sukrin & kokosmel. Har brugt en kokosmel med lavt kulhydrat, købt i Sverige, kan dog også købes i danmark, dog er mange ting billigere i sverige.








Kokosmasseni en brødform


Her har jeg kommet kokosmassen i en brødform, beklædt med plastfilm, hvorefter jeg har stillet det i fryseren et par timer - jo flere timer jo nemmer er den at arbejde med efter, normalt har jeg den i fryseren natten over. Dog havde jeg ikke tålmodighed til det i går.











Ved at smelte chokolade med kokosolie
Her er jeg ved at smelte 77 % chokolade med kokosolie, til at overtrække kokosmassen med. Når jeg bruger 77 % chokolade bliver mit blodsukker ikke tricket samt bliver min gamle sukkerafhænighed ikke vægget i mig. 
Ja jeg er sukkerafhæning, Jeg har nu været clean i 1 et halvt år. Dette har jeg bla. gjordt ved slet ikke at spise sukker, frugt, stivelse og få kulhydrater. Udover jeg ikke har trang til sukker har jeg nu også et stabilt blodsukker samt har jeg tabt mig. Jeg har det så meget bedre i kroppen efter jeg har lagt min livsstil om.




Kokosmassen efter den har været i fryseren




Så har kokosmassen været på køl i frysere i ca. 3 timer, nu er den klar til at blive skåret ud i stykker og overtrukket med chokolade. 









Nu overtrukket med chokolade


Her er stykkerne blevet overtrukket med chokolade, og pyntede med kokosmel. 










så er stykkerne klar til at komme på køl


Så er stykkerne klar til at komme på køl i fryseren igen en times tid - Derefter er de klar til at blive nydt.










Sukkerfri Bounty


Her er de færdige bounty, klar til at blive nydt. Da der er kokosolie i skal de nydes med det sammen man tager dem ud fra køleskabet, da kokosolie smelter ved 24 grader.









Her nydes de hjemmelavet Bounty med en skøn chokolade latte fra Nespresso



Opskriften kan findes på Madbanditten.dk eller i bogen som jeg varmt kan anbefale LCHF, Spis dig mæt og glad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar